sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Ei täältä halua pois!

Olen juuri tutustunut kolmeen hyvään tyyppiin Port Douglaskn hostellissa eikä kaunis ilma ja rannan läheisyyskään yhtään haittaa, huominen paikanvaihto ja lento Sydneyyn tekevätkin minusta hieman surullisen. Vaihdan tropiikin kylmään etelään, ja hauskan seuran itsenäisyyteen. Mutta kotimatka odottaa ja se on piristävä juttu. Olen varaillut aika kasan hostelliöitä, lennot Los Angelesin ja San Franciscon välille sekä pääsylipun Alvatrazin vankilasaarelle eli kotimatkallakaan ei pitäisi tulla tylsää! Ja sitä ennen ehtii kävellä Sydneyn koluamattomat kulmat ja Canberran kadut. Pääkaupungista mulla ei ole mitään odotuksia, paitsi että siellä saattaa lämpötila laskea öisin nollan alapuolelle... Hyh!

Mutta ennen sitä pitää kertoa, mitä täällä on tapahtunut. Port Douglasissa on keskiviikkoisin mahdollisuus ilmaiseen purjehdukseen paikalliselta venekerholta. Tulee vain ilmestyä paikalle oikeaan aikaan ja näyttää innokkaalta miehistönjäseneltä. Mä olin paikalla sopivasti ja tulin valituksi kuvan Tropic bird veneen peräsimeen. Olin veneeseen kutsutuista ainut, jolla oli kokemusta purjehduksesta, joten sain hoitaa purjehtimisen melkein yksin. Aika meakeeta oli, voitte kuvitella! Auringon laskiessa purjehdimme takaisin laituriin ja kaikkien veneiden vieraat ja omistajat söimme illallista venekerholla... Minä otin thaimaalaista kalacurrya, mmmm!


Torstaina lähdin toisen kerran snorklaamaan Isolle Valliriutalle, ja vaikka täältä riutalle on lyhyempi matka kuin Cairnsistä ovat hinnat kalliimmat. Mutta on kyllä näkymätkin hinnan (225d/n.175e) arvoiset! Aivan järkyttävän kaunista, värikästä ja elävää pinnan alla on. Mitä voinkaan tehdä pelastaakseni tämän luonnon ihmeen?


Loput päivät ja illat onkin sit kulunu hyvässä seurassa amerikkalaisen kundin ja kahden ranskalaisen kimman kanssa muunmuassa Monopolya pelaten. Hauska sattuma on, että jenkki ja minä puhumme myös ranskaa, joten siinä missä ranskalaiset harjoittelevat englantia me petraamme ranskaamme. Hyvä vaihtokauppa!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

no on tosi hauskaa, monopolipelikin sujuu kansainvälisesti näen mä....saako sieltä purkkareita lainaksi??..tervetuloa kotiin päin..

Anonyymi kirjoitti...

Kotiin sieltä. Haluan kuulla seikkailut livenä. Täällä annetaan
kuumuus varotuksia päivällä 28 ja
yöllä 14 siis plussaa. Se on Suomen
hellettä. No tee loppu reissu kuten
olet suunnitellut ja sitten Seutulaan
e.